JVC GZ-HD30 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HD30 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

thedog 14-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

De JVC GZ-HD30 heeft alle voorzieningen die ik nodig heb als filmer. Ben zelf gewend om met professionele camera's te werken en de stap om een kleiner formaat camera aan te schaffen, was iets waar ik tegenop zag. Alle facetten van controle over mijn beeld zijn aanwezig in dit slimme cameraatje. Vooral de controle over focus en belichten geven me de vrijheid om onder alle omstandigheden in beeld te brengen wat ik belangrijk vind. Breedbeeld in topkwaliteit met een output naar mijn montage-software heeft me genezen van mijn twijfel. Ik ben een blije gebruiker!

Walter1955 21-04-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Sinds een week ben ik in het bezit van deze camera. Heb daar op verschillende wijze opnames gemaakt en afgespeeld. De beeldkwaleit was van een zeer goede kwaliteit. Kon deze kwaliteit vergelijken goed vergelijken met mijn 3 jaar oude DV camera. Gefilmd heb ik een rode strucuut want. Bij de oude camera kwam dit wat wazig over bij de nieuwe zag je elk detail, dat was een bijzondere ervaring. Ook bij lamplicht 's-avonds filmen blijven de details zichtbaar. Naast het filem heeft de camera ook de mogelijkheid tot het maken van fot's. Deze foto's zijn heel scherp en laten net zoals bij de film ook de details zien. Daarnaast vullen de foto's het totale beeld van de TV en dat gebeurd niet bij mijn digitale foto camera waar de foto's als gelijkwaardig beschouwd mogen worden.
Al met al een goede camera die ik met veel plezier volgende week mee zal nemen op mijn reis door Schotland.

skieft 01-11-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Het is mijn eerste camcorder, dus heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal. Maar ik heb de gz-hd30 nu al een tijdje in bezit en hij bevalt prima. Standaard batterij gaat lang mee en er past veel op de harddisk. Als je een pakket koopt met een tas en een extra batterij is de extra batterij een kleine variant. Deze past beter in de camera, maar is wel snel leeg. Alleen handig als nood accu, maar om als enige mee te nemen te klein.
Beeld is goed en komt mooi over op een FULL HDTV. Persoonlijk vind ik de focus tijd soms wat lang, ik heb geen referentie, maar beelden blijven soms wat lang wazig. Geluid is prima, maar kan beter met een externe microfoon.
Software die er standaard bij zit is prima, alleen hou er rekening mee dat je toch wel een flinke pc nodig hebt om alles soepel te laten werken. Het is mij nog niet gelukt op een 1 jaar oude laptop om een film op HD kwaliteit te bewerken.
Kortom, prima camcorder.

frenne a 27-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Ik heb enkele weken terug de jvc hd30e gekocht bij Dixons.
Helaas zat er geen DVD bij wat volgens mij wel moet.
De videocamera maakt haarscherpe beelden. het knopje voor te zoomen vind ik zit niet zo perfect ik moet wegkijken van het schermpje om te kijken waar de in en uitzoomknop zit.
De Hardisk van 80Gb kan heel veel beeldmatriaal aan.
Ik heb hem voor 450 euro gekregen. dus prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed.
De standaard bijgeleverde accu is wat aan de kleine kant vooral omdat de Harddisk veel stroom vreet.
40x elektronisch zoom is meer dan genoeg
Al met al een fantastisch goede camera met mooie kleuren.
Ik ben er heel tevreden mee.

daniel cavenaile 16-07-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Hallo, ik heb hem nog niet lang geleden gekocht, maar voor zover ik hem al gebruikt heb en in vergelijking met mijn oude camera die nog met cassetten werkte, is deze zoveel beter. De harddisk van 80GB laat een niet gering aantal registratie-uren in full HD toe, het beeld is heel scherp, via het share station kan je meteen een DVD branden. Heel praktisch, maar ik moet natuurlijk nog de verschillende opties ontdekken om het maximale uit mijn camera te kunnen halen. Zo, dat is alles wat ik voorlopig kan zeggen. Bedankt, met vriendelijke groeten en tot binnenkort

Daniel Cavenaile

Jean-Marc Brogniez 11-07-2009

Goede prijs-kwaliteitsverhouding
Goede kwaliteit van de beelden
Makkelijk te gebruike
In één woord “perfect”

KPP 23-06-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Zeer praktische en handige camcorder. Na het gebruiken van het 3 weken kan ik zeggen zijn algemeen zeer positief is terugkoppelt.
Pros:
- het zeer goede en scherpe beeld (zelfs op de EP mode),
- goed 40x elektronisch gezoem (10x optisch),
- handwijze,
- xvColours mode,
- efficiënt windlawaai verwijdert,
- zeer lichtgewicht,
Cons.:
- slechte elektronische stabilisatie,
- de foto's van geringe kwaliteit (2MP),
- korte originele werking op batterijentijd,

pastis 21-06-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Wij hebben de GZ-HD30 camcorder een paar dagen in gebruik en wat een fantastisch apparaat. Wij hadden daarvoor ook een jvc, maar nog met digitale bandjes. nu is het monteren van filmpjes super eenvoudig. het beeldkwaliteit is ongekend. In gebruik niet te ingewikkeld. maar als je alle mogelijkheden van het apparaat wilt benutten, moet je je wel even in verdiepen.
Wij zullen wel een extra batterij aanschaffen, vooral voor op vakantie wel handig.
het is wel jammer dat de docking station uitsluitend voor serie 40 aanwezig is.

al met al zeer tevreden gebruikers

Dokuseend 13-06-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Camera nu 3 weken in bezit en ben zeer te spreken over de resultaten. Heb de camera aangeschaft ivm de geboorte van onze dochter. Heb al verschillende filpjes gemaakt. Binnen, buiten en met schemering. Het is mijn eerste camera en vind het echt een fantastiache vinding.

Eerste met de bijgeleverde kabel de filmpjes gekeken, maar daarna een HDMI kabel aangeschaft. Tip, HDMI kabel gelijk aanschaffen, is echt het echt waard.

Na veel wikken en wegen voor HD gekozen en mede door de verkoper van BCC de keuze gemaakt voor JVC. Hij was zeer te spreken over de kwaliteit en er kwam er eigenlijk nooit een terug.

mary dragman 06-06-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

ik heb de camcorder nu 1 week in bezit.nooit eerder een camcorder gehad.de bedoeling is om de geboorte van mijn kleindochter te filmen.
om vast te oefenen heb ik videos van de tuin en de rest van de familie gemaakt.ook mijn kleinzoon van 8 jaar loopt te filmen als een professional
het resultaat is veel beter dan verwacht.uitstekend apparaat makkelijke bediening.
schitterende kleuren veel mogelijkheden en grote opslagcapaciteit.nu nog een extra batterij en een sharestation.ik verwacht dat ik heel veel plezier van de jvc gz-hd30 ga hebben.

Roei21 31-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Een bijna perfecte camera.
Maakt ontzettend mooie beelden. De kleuren spatten van het scherm! Enig nadeel is dat de beeldopnamen niet altijd even stabiel zijn (wanneer je geen stabiele houding hebt bij het filmen) waardoor de beelden iets wat schokkerig kunnen zijn.

Rob Franken 25-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Het is vrij moeilijk om een goede camcorder te kiezen. Ik heb zelf veel hulp gehad aan de reviews van anderen. Vandaar dat ik ook mijn review geef.

Deze camcorder is zeer goed te gebruiken voor mensen die niet zoveel ervaring hebben met camcorders, maar wel snel snappen hoe de techniek in elkaar zit. Zeker in combinatie met programma's zoals iMovie is het erg leuk om hiermee te experimenteren.

Het geluid om je heen wordt vaak goed opgenomen waardoor het in drukke gebieden (zoals een bowlinghal) erg ruizerig overkomt op camera. Ook dit is met programma's weg te halen, maar dat heb ik nog niet gedaan.

De ervaring die ik er tot nu toe mee heb is erg goed. Ik ga binnenkort op vakantie naar Amerika dus dan kan ik hem goed gaan gebruiken.

Charles84 15-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Dit is mijn eerste camera.
Om te beginnen ziet hij voor het oog er super uit.niet teveel knoppen lekker makelijk gehouden.
Gebruikers gemakken bij het filmen is ook heel goed open doen en filmen maar.
Super beeld!!!

Bastiaan72 13-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Een fantastisch apparaat. Beeldkwaliteit is nog beter dan de JVC GZ-HD10. Mooi strak en scherp. Ook de kleuren komen goed tot zijn recht. Geluid is ook goed. Al met al een prima aankoop met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

timorees 12-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Ik heb de camera nu ruim een week en de kwaliteit overterft veruit mijn verwachtingen.

Een aantal dagen heb ik met xp gefilmd en dus niet op full HD. Bij het afspelen hiervan op de TV echt een goede kwaliteit. Toch nu ook maar meteen een HDMI-kabeltje gekocht en nu spetteren de beelden van de TV af. Je kan de bloemetjes bijna letterlijk van het beeldscherm plukken.

De batterij gaat wel redelijk snel leeg. Ik denk er dan ook overna een extra batterij aan te schaffen, maar voorlopig flm ik met 1 batterij en schakel indien mogelijk over op netspanning.

Over het geluid zijn negatieve dingen geschreven, maar mij valt het alleszins mee. Zelfs op grote afstand wordt het geluid goed verstaanbaar vastgelegd en is de kwaliteit prima.

Al met al ben ik zeer , zeer tevreden.

Amir 09-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Ik ben al 1 dag gebruiker van deze camera en ik ben al meteen verkocht! Het is een geweldig apparaat en het beeld is gewoonweg FANTASTISCH, beter dan 3 ccd's, CMOS danku !

Ik heb geen enkele minpunt ! EGT GEEEEEN !

1 woord: WOOOW

Shabier 04-05-2009
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Perfecte camera, zeer scherpe beeldkwaliteit op een LCD.

Gerry69 05-12-2008
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Ik heb voor de zomer een jvc harddisk cam gekocht en was hier zeer tevreden over, toch na de vakantie begon het HD gevoel te kriebelen en heb ik mijn camera verkocht en een HD30 gekocht.

Na wat spelen met de instellingen had ik al snel het gevoel over een gebruiksvriendelijke camera te beschikken. In tegenstelling tot de vorige recesent heb ik vooral in Mpeg2 gefilmd. De bandbreedte daarvan is groter (28mb tov 18 mb in avchd) en het is bij het monteren veel sneller.

Als je Avchd gebruikt kan je de functie x.v. color niet gebruiken als je wil monteren maar dat schijnt in de diverse software te ligen. Vast zullen deze fabrikanten er wat aan gaan doen in de komende uitgave van hun programma.

De beeld en geluidskwaliteit zijn dik in orde, allen met zeer weinig licht heb ik een minder natuurlijk beeld maar dat kaneen hele dure pro-camera zelfs niet ondervangen dus daar heb ik me bij neergelegd. Opnamen met felle kleuren spatten van je scherm af en het geluid is prachtig,mede omdat je zelf de instellingen kan veranderen qua microfoon-gevoeligheid.

Ik gebruikl Ulead video Studio 11.5 en enige wat me daarmee pvielis dat ik de bestanden via dit programma moet importeren. Ik kan de TOD bestanden niet eerst op mijn harddsik zetten en dan openen. Maar als je dat eenmaal weet gaat het prima.

Kortom je moet even de truukjes met de software uitvinden maar de camera geeft een machtig resultaat, zeker via de hdmi of component uit.

Pieter71 18-09-2008
Geschreven voor: JVC GZ-HD30 zwart

Perfecte keuze geweest om deze camera te kopen. Heb de camera nu 2 weken in bezit en ben erg tevreden. De beeldkwaliteit is zeer goed, en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste (schijnt te komen door de grote beeldsensor). Goed scherp en mooie kleurweergave.

Ik had hiervoor een GZ-MG255, ook van JVC. Ook een prima camera, maar dat was geen Full HD en de HD30 wel en dat is te zien! Aangesloten op TV (platte LCD/via HDMI kabel) is het beeld echt prachtig! Bijna geen ruis en echt haarscherp.

Verder is de camera lekker klein en makkelijk te bedienen. Je kunt filmen in zowel MPEG-2 formaat als AVCHD. Ik heb tot nu toe in AVCHD gefilmd en dat ging prima. Er past 10 uur film op de 80 Gb harde
schijf in de hoogste kwaliteit.

Ik heb nog nog geen Blu-Ray brander of speler, maar ik heb op een normale DVD gebrand en ook dan is het beeld stukken scherper dan materiaal van mijn vorige camera. Nog even sparen en dan ga ik zeker een Blu-Ray brander/speler kopen om alles er uit te halen wat er in zit.

Pieter